Twee jongens, één droom, een goed gesprek, een glas Kornuit. Joure! De perfecte locatie. De naam: "Grand café de Jongens van Joure". Daar begon het in 2016 mee. Sil Bakker (onze chef-kok) had een droom om zijn eigen restaurant te openen. Ben van Dronkelaar zocht een nieuw project om in te investeren en zo ontstond De Jongens van Joure. Na 5 jaar hard werken heeft Ben het stokje overgedragen aan Jolanda, de Vrouw van Sil en staan zij nu samen aan het roer van dit bedrijf. Beide met passie voor lekker eten en drinken en allebei hebben zij hun eigen kwaliteiten.
Sil is de chef-kok van het bedrijf en staat bijna dagelijks heerlijk voor jullie te koken. Daarnaast is hij het creatieve brein achter de gerechten op de menukaart en vind hij het leuk om nieuwe gerechten uit te proberen.
Jolanda komt uit de toeristische sector en heeft een opleiding Leisure & Events management gedaan. Zij maakt arrangement op maat voor gezelschappen en bedenkt en organiseert leuke evenementen. Op dit moment is ze druk bezig met haar wijnopleiding op zal ze in augustus ook gaan beginnen op de wijnacademie en geeft ze elke maand leuke wijnproeverijen.
Zij kunnen die niet zonder het fantastische team die zij achter hun hebben staan. Iedereen die in het bedrijf werkt draagt zijn eigen steentje bij. In de keuken werkt een vaste keukenbrigade die mee denken aan de nieuwe gerechten. Ook aan de voorkant wordt het personeel opgeleid en is gastvrijheid en kennis een pre om u een gezellige en heerlijke avond te verzorgen. Om onze afwastoppers niet te vergeten, zonder hen kunnen wij niet optimaal draaien.
Tot snel! Sil en Jolanda
Onze bedrijfsidentiteit: Wij binden ons aan 6 kernwaarden voor onze bedrijfsidentiteit.
De eerste is: ‘Kwaliteit’. Het allerbelangrijkste is dat het eten goed is en dat onze gasten naar huis gaan met de gedachten dat ze lekker hebben gegeten. De tweede is: Gastvrijheid. De gast moet tevreden de deur uit gaan en wij willen dat de gasten op een nette, vriendelijke en leuke manier geholpen wordt. De derde is gezelligheid. Het moet altijd gezellig zijn in het restaurant. Dit geldt dan ook voor de medewerkers. Een gezellig praatje op zijn tijd met de gasten is belangrijk zodat de gasten zich ook thuis voelen in de gezellige sfeer. De vierde is Laagdrempelig. Onze gasten moeten zich gelijk welkom voelen er en moet niet een drempel zijn om eerst overheen te moeten om binnen te komen. De vijfde is persoonlijk. Dit heeft vooral te maken met de Jongens. De mensen moeten weten wie de Jongens zijn, namelijk Ben en Sil. Samen met Jolanda en Pauline zitten er 4 kapiteins aan 1 schip. Alle 4 met verschillende kwaliteiten. Wij willen graag dat onze gasten ons leren kennen en wij leren ook graag onze gasten kennen. De zesde kernwaarde is Verrassend. De gast moet 3 keer tijdens het diner verrast worden. Het eerste wow moment is al de gasten binnen lopen en meteen een thuis gevoel hebben en om zich heen kijken hoe gezellig en mooi het eruit ziet. De tweede wow is de kwaliteit van de service en kennis van het personeel. En de derde wow is als de gast de eerste hap neemt van het eten en denkt wow wat is dit lekker.
Vind je het leuk om binnenkort met ons kennis te maken? Wij kunnen niet wachten om jullie te mogen verwelkomen!